ОБ ОБУЧЕНИИ В ДИСТАНЦИОННОМ РЕЖИМЕ

 

СТУДЕНТ СЧИТАЕТСЯ ПРИСУТСТВУЮЩИМ НА ЗАНЯТИИ, ЕСЛИ У НЕГО ВКЛЮЧЕНЫ КАМЕРА И МИКРОФОН, И ПРИ ЭТОМ СТУДЕНТ АКТИВНО ВКЛЮЧАЕТСЯ В РАБОТУ.

Unit 4. Fundamentals of scientific research in linguistics

 

  • Linguistics as a science of language and communication.
  • The objectives of general, descriptive and applied linguistics in the context of culture and education.
  • Linguistic Research Methodology.
  • Object and subject of linguistic description.
  • Research Hypothesis.
  • Requirements for the scientific apparatus of the study.
  • Qualitative and quantitative research methods in linguistics.
  • Requirements for the results of scientific research.
  • Qualitative and quantitative methods of scientific research.
  • Competence of applied linguistics and changes in the concepts, relationships and intentions of teachers.
  • Language modeling for special purposes and a professional communicator in applied linguistics.

The Scientific Method

 

Although some disagreement exists regarding the exact characteristics of the scientific method, most agree that it is characterized by the following elements:

  1. • Empirical approach

  2. • Observations

  3. • Questions

  4. • Hypotheses

  5. • Experiments

  6. • Analyses

  7. • Conclusions

  8. • Replication

О проведении контроля успеваемости

студентов во 2 семестре 2021-2022 уч.г.

РАСПОРЯЖЕНИЕ №1 от  «20» января 2022 г

Сроки проведения срезов

44.03.05 Иностранный язык (англ) и Информационные технологии в образовании

1-й срез

 

21.03.2022- 31.03.2022;

 

2-й срез

 

31.04.2022 –10.05.2022

 

3-й срез

 

14.06.2022 - 25.06.2022

 

Сроки проведения срезов

44.03.05 Иностранный язык (англ.) и Иностранный язык (франц.)

1-й срез

 

21.03.2022- 31.03.2022;

 

2-й срез

 

31.04.2022 –10.05.2022

 

3-й срез

 

06.06.2022 - 18.06.2022

 

Сроки проведения срезов

44.03.05 Иностранный язык (англ.) и Экономика

1-й срез

 

21.03.2022- 31.03.2022;

 

2-й срез

 

31.04.2022 –10.05.2022

 

БАЛЛЫ ЗА ЧЕТВЕРТЫЙ МОДУЛЬ

Максимум: 14 баллов

Работа на занятиях

0-4 баллов

Написание аннотации

0-5 баллов

Тестирование

0-5 баллов

Все отработки представляются в виде эссе (темы согласуются с преподавателем).

Камера студента на занятии включена / выключена

1 - 0 баллов

1-0,5 -0: Корректно

сформулирована / не вполне сформулирована / не сформулирована проблема

Общее максимальное количество баллов за тест равно 5
 

Студент активно пользуется корпоративной почтой.

Письменные работы сдаются в срок / не в срок:

1 - 0 баллов

2-1 -0: Корректно

сформулированы / не вполне сформулированы / не сформулированы объект и предмет исследования

 
 

Студент приходит на занятия подготовленным;

активно включается в работу:

1 - 0 баллов

1-0,5 -0: Корректно

сформулирована / не вполне сформулирована / не сформулирована цель исследования

 
 

Студент посещает все занятия и консультации; не опаздывает:

1 - 0 баллов

1-0,5 -0: Корректно

сформулированы / не вполне сформулированы / не сформулированы задачи исследования

 

0--14

0-4

0-5

0-5

HOME ASSIGNMENT MODULE 4.01

Unit 4. Questions for discussion

 

  1. What is Scientific Knowledge? What features seem specific for it?
  2. What is a scientific method? Why do we need it?
  3. What features should scientific results have to fit a notion of a method-based study?
  4. What is methodology? What meaning does English word ‘methodology’ have?
  5. What levels of methodological thought can you name?
  6. Are all possible methodological approaches just the same?
  7. What is a scientific approach? Is it just a system of belief? Is it a sort of a model?
  8. What is Meta-Language? Why do we need it?
  9. Are all methods equivalent in Research?
  10. What are key stages of scientific research?
  11. What is the difference between theory analytical review and empirical research?
  12. What is the difference between qualitative and quantitative methods in English Research tradition?
  13. Can you name various qualitative and quantitative methods in English Research tradition?
  14. What role should an observer play in the research? Should one stay visible or invisible? Can observer influence research results?
  15. Can you tell the difference between linguistic scientific research methods and general research methods?

КОНСУЛЬТАЦИИ ПО КУРСОВОЙ РАБОТЕ 

Даты на 2022 год будут уточняться

 

ОБЩИЕ ДЛЯ ВСЕХ ГРУПП КОНСУЛЬТАЦИИ:

ОФИЦИАЛЬНО ПРОВОДЯТСЯ ПО ПЯТНИЦАМ В 17:40

 

     СЛЕДИТЕ ЗА РАСПИСАНИЕМ!

НЕ ЗАБУДЬТЕ ПРОЙТИ ТЕСТ ЗА ЧЕТВЕРТЫЙ МОДУЛЬ.

Дедлайн 25-03 2022 года