ОБ ОБУЧЕНИИ В ДИСТАНЦИОННОМ РЕЖИМЕ
СТУДЕНТ СЧИТАЕТСЯ ПРИСУТСТВУЮЩИМ НА ЗАНЯТИИ, ЕСЛИ У НЕГО ВКЛЮЧЕНЫ КАМЕРА И МИКРОФОН, И ПРИ ЭТОМ СТУДЕНТ АКТИВНО ВКЛЮЧАЕТСЯ В РАБОТУ.
Unit 4. Fundamentals of scientific research in linguistics
- Linguistics as a science of language and communication.
- The objectives of general, descriptive and applied linguistics in the context of culture and education.
- Linguistic Research Methodology.
- Object and subject of linguistic description.
- Research Hypothesis.
- Requirements for the scientific apparatus of the study.
- Qualitative and quantitative research methods in linguistics.
- Requirements for the results of scientific research.
- Qualitative and quantitative methods of scientific research.
- Competence of applied linguistics and changes in the concepts, relationships and intentions of teachers.
- Language modeling for special purposes and a professional communicator in applied linguistics.
The Scientific Method
Although some disagreement exists regarding the exact characteristics of the scientific method, most agree that it is characterized by the following elements:
-
• Empirical approach
-
• Observations
-
• Questions
-
• Hypotheses
-
• Experiments
-
• Analyses
-
• Conclusions
-
• Replication
О проведении контроля успеваемости студентов во 2 семестре 2021-2022 уч.г. РАСПОРЯЖЕНИЕ №1 от «20» января 2022 г |
|
Сроки проведения срезов 44.03.05 Иностранный язык (англ) и Информационные технологии в образовании |
|
1-й срез
|
21.03.2022- 31.03.2022;
|
2-й срез
|
31.04.2022 –10.05.2022
|
3-й срез
|
14.06.2022 - 25.06.2022
|
Сроки проведения срезов 44.03.05 Иностранный язык (англ.) и Иностранный язык (франц.) |
|
1-й срез
|
21.03.2022- 31.03.2022;
|
2-й срез
|
31.04.2022 –10.05.2022
|
3-й срез
|
06.06.2022 - 18.06.2022
|
Сроки проведения срезов 44.03.05 Иностранный язык (англ.) и Экономика |
|
1-й срез
|
21.03.2022- 31.03.2022;
|
2-й срез
|
31.04.2022 –10.05.2022
|
БАЛЛЫ ЗА ЧЕТВЕРТЫЙ МОДУЛЬ Максимум: 14 баллов |
Работа на занятиях 0-4 баллов |
Написание аннотации 0-5 баллов |
Тестирование 0-5 баллов |
Все отработки представляются в виде эссе (темы согласуются с преподавателем). |
Камера студента на занятии включена / выключена 1 - 0 баллов |
1-0,5 -0: Корректно сформулирована / не вполне сформулирована / не сформулирована проблема |
Общее максимальное количество баллов за тест равно 5 |
Студент активно пользуется корпоративной почтой. Письменные работы сдаются в срок / не в срок: 1 - 0 баллов |
2-1 -0: Корректно сформулированы / не вполне сформулированы / не сформулированы объект и предмет исследования |
||
Студент приходит на занятия подготовленным; активно включается в работу: 1 - 0 баллов |
1-0,5 -0: Корректно сформулирована / не вполне сформулирована / не сформулирована цель исследования |
||
Студент посещает все занятия и консультации; не опаздывает: 1 - 0 баллов |
1-0,5 -0: Корректно сформулированы / не вполне сформулированы / не сформулированы задачи исследования |
||
0--14 |
0-4 |
0-5 |
0-5 |
HOME ASSIGNMENT MODULE 4.01
Exercises
Ex. 01. Research Project Statement Structure
Ex. 02. Research Project Statement
Ex. 03. Five key questions for your introduction
Ex. 04. Research project introduction /Erico/
Ex. 05. Introducing a Research presentation
Ex. 06. Primary Research Methods Typology
Ex. 07. A short research report
Ex. 08. English academic report structure
Ex. 09. English discourse on experiment structure
Unit 4. Questions for discussion
- What is Scientific Knowledge? What features seem specific for it?
- What is a scientific method? Why do we need it?
- What features should scientific results have to fit a notion of a method-based study?
- What is methodology? What meaning does English word ‘methodology’ have?
- What levels of methodological thought can you name?
- Are all possible methodological approaches just the same?
- What is a scientific approach? Is it just a system of belief? Is it a sort of a model?
- What is Meta-Language? Why do we need it?
- Are all methods equivalent in Research?
- What are key stages of scientific research?
- What is the difference between theory analytical review and empirical research?
- What is the difference between qualitative and quantitative methods in English Research tradition?
- Can you name various qualitative and quantitative methods in English Research tradition?
- What role should an observer play in the research? Should one stay visible or invisible? Can observer influence research results?
- Can you tell the difference between linguistic scientific research methods and general research methods?
КОНСУЛЬТАЦИИ ПО КУРСОВОЙ РАБОТЕ
Даты на 2022 год будут уточняться
ОБЩИЕ ДЛЯ ВСЕХ ГРУПП КОНСУЛЬТАЦИИ:
ОФИЦИАЛЬНО ПРОВОДЯТСЯ ПО ПЯТНИЦАМ В 17:40
СЛЕДИТЕ ЗА РАСПИСАНИЕМ!
НЕ ЗАБУДЬТЕ ПРОЙТИ ТЕСТ ЗА ЧЕТВЕРТЫЙ МОДУЛЬ.
Дедлайн 25-03 2022 года